Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

06/06/2014 - 23:24Márk

És alakul a benzines common rail :D Hogy utána mi lesz a következő azt én speciel kiváncsian várom

06/06/2014 - 22:46Márk

Szerintem logikus az elgondolás,vegyünk példának egy léghűtéses motort (mondjuk egy simsont) A hűtőbordák nagyobb felületet biztosítanak a hő átadásának de ha egyhelyben járatom hamar felmelegszik, ahhoz hogy ténylegesen megtörténjen a hőátadás a levegővel haladnom kell így folyamatosan cserélődi

04/25/2014 - 17:41zsolt

nem is lehet összehasonlítani.

Hőkövető-rakéta elleni védelemmel ellátott helikopterek

2010.09.06.
Lézer tarthatja távol a támadókat a helikopterek utasaitól

A harci helikopterek hőkövető-rakéták elleni védelmének biztosítása – ez a célja a Michigan Egyetem és az Omni Sciences Inc. közös lézertechnológia fejlesztésének. 

„Az olyan extrém domborzati viszonyokkal rendelkező háborús övezetekben, mint Afganisztán és Irak, a katonai egységek mozgatása a leggyakrabban helikopterrel történik, ami sajnos könnyű célpontot jelent akár a vállról indítható rakétáknak is” – mondja Mohammed Islam, az egyetem elektrotechnikai és informatikai karának professzora. „Az általunk fejlesztett lézer jele úgy hat, mintha homokot szórnánk a rakéta szemébe.”
 
A távközlésben is használatos száloptika alkalmazásával Islam professzor olyan strapabíró, hordozható, közép-infravörös spektrumú szuperkontinuum lézert fejlesztett, mely 1,8 mérföldes távolságról képes „megvakítani” a rakétákat. A legtöbb lézer csak bizonyos hullámhosszon sugároz ki fényt, a szuperkontinuum lézer azonban extrém széles optikai spektrumon képes fókuszált sugarat kibocsátani. Különösen tág hullámhossz tartománya miatt az eszköz által előállított sugár az emberi szem számára láthatatlan, csupán hő formájában érzékelhető.

A hőkövető rakéták számára a helikopter motorja által kibocsátott infravörös sugárzás mutat irányt a célba találáshoz. Mivel az új lézer nagyon széles spektrumon bocsát ki infravörös fényt, hatékonyan képes utánozni a motor elektromágneses jelét, ezzel pedig félrevezetni, eltéríteni bármilyen infravörös jelre érzékeny fegyvert.

A professzor szerint az eszköz számos katonai alkalmazásnál bevethető, a helikopterek karakterisztikájához azonban különösen jól illeszkedik. „A telefonhálózatok építésénél jól bevált anyagokból építettünk egy olyan lézert, aminek nincsenek mozgó alkatrészei – így nagy biztonsággal tűri a jármű irányváltoztatásait és a keletkező rezgéseket.”    

A technológiát a professzor saját cége, az Omni Science helyezi kereskedelmi forgalomba, mely egyébként 1 millió dolláros támogatást nyert el az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának kutatásokért felelős részlegétől (DARPA) egy második generációs prototípus fejlesztéséhez.


Forrás: www.theengineer.co.uk 

Varga Balázs

Cikk értékelése: 
Szerző: Varga Balázs

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Kapcsolódó cikkek

Fendrik Gyula Ármin és Mándli Péter&nbsp; háromdimenziós nyomtatás alkalmazásával újratervezték a repülőgép-hajtóművek rögzítéséhez használt tartókonzolt, mely bekerült a GE innovációs verseny döntőjébe.
A Siemens elképzelése szerint mini-helikopterek is besegíthetnek a gyártócsarnokok és raktárak munkafolyamatainak javításába.
Német kutatók megfejtették, mitől képesek a gyöngybaglyok szinte teljes csendben vadászni.
Milyen jó volna, ha több mint 40 tonnával lehetne csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátás éves szintjét!

Friss hírek

Kutatások a műholdak lézer alapú kommunikációját illetően