Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 02. 22. - 13:12Majjomkácska

Eltelt 7 év, és semmi sem lett a projektből. 

2017. 01. 25. - 14:54Ainu

Ide rosszul került, az eredeti szöveg (amit valamiért sosem linkelnek itt pontosan) szerint "extremely low temperature of about 1 degree above absolute zero". Magyarul fordítási hiba. (Ilyenek, sajnos, gyakrabban előfordulnak itt.)

2017. 01. 25. - 10:52Tylla

Most tényleg az van leírva a cikkbe amit olvastam:

"lehűtik az antiprotonokat az abszolút nulla alá egy fokkal"

Én emlékszem rosszul tanulmányaimra és/vagy ez valamilyen új tudományos áttörés eredménye? :)

Hordozható elektromos meghajtás

2017.02.14.
A hordozható elektromotor segítségével csaknem bármilyen típusú kerékpár elektromossá alakítható.

A müncheni és a nyanyangi műszaki egyetem közös kutatási platformja, a TUMCREATE keretében a tudósok egy olyan elektromotort fejlesztettek Szingapúrban, amely felszerelésével csaknem bármelyik kerékpár elektromossá alakítható – pontosabban elektromos rásegítésű kerékpárrá, azaz pedeleccé. A pedelec (Pedal Electric Cycle) olyan elektromos kerékpár, ahol az elektromos rásegítés csak pedálozás közben működik. Az új fejlesztésű eszköz olyan könnyű, hogy használat előtt és után könnyedén magával viheti a használója.

 

Hordozható elektromos meghajtás (Videó: TUMCREATE)

A munka során az jelentette a legnagyobb kihívást, hogy a szükséges alkotórészeket: a motort, az akkumulátort és az érzékelőket egyetlen közös házban kellett elhelyezni – mondta el Felix Römer, a TUMCREATE doktorandusza. Például optikai szenzorok is szükségesek, amelyek felismerik, ha a pedálokat elkezdik taposni. A legtöbb pedelec esetében ezeket a szenzorokat a hajtókar tengelyében helyezik el. Sok időbe és fáradságba telt, mire mindent sikerült kábelek és egyéb külső tartozékok nélkül működtetni – magyarázta Römer.

Az eszközbe egy lítium akkumulátort építettek be, amely az igénybevételtől függően akár 50 kilométeres hatótávolságig is működik, majd néhány órán belül újra teljesen feltölthető. A motor 250 Watt teljesítményű, és automatikusan kikapcsol, ha a sebesség eléri a 25 km/h-t – a pedelecekre vonatkozó előírásoknak megfelelően.

A mérnököknek már sikerült egy működőképes prototípust kifejleszteniük. A súlya 3,5 kilogramm, és a közepén összecsukható, így akár egy hátizsákban is elfér. Az eszközt először egy kábelhurok segítségével kell a kerékpárra akasztani, majd egy csavarható fogantyúval felerősíteni – az egész művelet nem több mint 10 másodperc. A külső elektromotor eltávolítása után a kerékpáron nem marad vissza semmi – magyarázta Römer. Hosszú aprólékos munka után a tudósoknak sikerült elérniük, hogy találmányuk különböző vázkialakításokhoz is alkalmas legyen, illetve a kerékpár mindkét oldalára fel lehessen szerelni. A választott oldalt az eszköz automatikusan felismeri.

A csapat további fejlesztéseken dolgozik. Römer elmondta, hogy az első tesztek visszajelzései alapján például néhány kerékpáros a cipőjével nekiütközik az eszköznek. A kezdeti hibákat mostanra kijavították, a további fejlesztésekhez a tudósok egy üzleti partner együttműködésében bíznak. Csak ezután lehet majd megbecsülni azt is, hogy az eszköz mennyibe fog kerülni. A találmányt már szabadalmaztatták.

 

 

Forrás: www.pro-physik.de

 

Csulikné Bengery Zsófia

Cikk értékelése: 
Szerző: Brigitte

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Egy érzékelő prototípus energiát spórol azzal, hogy olyan tranzisztorokat használ, amelyek sosincsenek teljesen bekapcsolva.
Egy új fejlesztésű terahertz elektrongyorsító mérete alig haladja meg a néhány centimétert
Műanyagalapú laptopot nyomtatott 3D-technológiával egy kis londoni kutatócsoport.
Átadták a főváros első intelligens közvilágítási oszlopát, amely az elektromos autók számára töltőállomásként funkcionál, led világítása révén villamos energiát takarít meg, infokommunikációs háttere pedig ingyenes vezeték nélküli internet (wi-fi) elérést biztosít.

Friss hírek

Moszkvában láthattuk először azt a motort, mely a tervek szerint nem az utakon, hanem a levegőben fog majd közlekedni.