Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

2017. 06. 20. - 20:31Hitetlen Tamás

Ez a cikk egy idealista naíva.

A cél dátum 2067-2117. A holdrajutás 1968(?) Marsra még csak szonda és robot jutott.

A Bioszféra 2 program megbukott. Voltak sikeresebb kísérletek, de kísérletek.

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

Hordozható elektromos meghajtás

2017.02.14.
A hordozható elektromotor segítségével csaknem bármilyen típusú kerékpár elektromossá alakítható.

A müncheni és a nyanyangi műszaki egyetem közös kutatási platformja, a TUMCREATE keretében a tudósok egy olyan elektromotort fejlesztettek Szingapúrban, amely felszerelésével csaknem bármelyik kerékpár elektromossá alakítható – pontosabban elektromos rásegítésű kerékpárrá, azaz pedeleccé. A pedelec (Pedal Electric Cycle) olyan elektromos kerékpár, ahol az elektromos rásegítés csak pedálozás közben működik. Az új fejlesztésű eszköz olyan könnyű, hogy használat előtt és után könnyedén magával viheti a használója.

 

Hordozható elektromos meghajtás (Videó: TUMCREATE)

A munka során az jelentette a legnagyobb kihívást, hogy a szükséges alkotórészeket: a motort, az akkumulátort és az érzékelőket egyetlen közös házban kellett elhelyezni – mondta el Felix Römer, a TUMCREATE doktorandusza. Például optikai szenzorok is szükségesek, amelyek felismerik, ha a pedálokat elkezdik taposni. A legtöbb pedelec esetében ezeket a szenzorokat a hajtókar tengelyében helyezik el. Sok időbe és fáradságba telt, mire mindent sikerült kábelek és egyéb külső tartozékok nélkül működtetni – magyarázta Römer.

Az eszközbe egy lítium akkumulátort építettek be, amely az igénybevételtől függően akár 50 kilométeres hatótávolságig is működik, majd néhány órán belül újra teljesen feltölthető. A motor 250 Watt teljesítményű, és automatikusan kikapcsol, ha a sebesség eléri a 25 km/h-t – a pedelecekre vonatkozó előírásoknak megfelelően.

A mérnököknek már sikerült egy működőképes prototípust kifejleszteniük. A súlya 3,5 kilogramm, és a közepén összecsukható, így akár egy hátizsákban is elfér. Az eszközt először egy kábelhurok segítségével kell a kerékpárra akasztani, majd egy csavarható fogantyúval felerősíteni – az egész művelet nem több mint 10 másodperc. A külső elektromotor eltávolítása után a kerékpáron nem marad vissza semmi – magyarázta Römer. Hosszú aprólékos munka után a tudósoknak sikerült elérniük, hogy találmányuk különböző vázkialakításokhoz is alkalmas legyen, illetve a kerékpár mindkét oldalára fel lehessen szerelni. A választott oldalt az eszköz automatikusan felismeri.

A csapat további fejlesztéseken dolgozik. Römer elmondta, hogy az első tesztek visszajelzései alapján például néhány kerékpáros a cipőjével nekiütközik az eszköznek. A kezdeti hibákat mostanra kijavították, a további fejlesztésekhez a tudósok egy üzleti partner együttműködésében bíznak. Csak ezután lehet majd megbecsülni azt is, hogy az eszköz mennyibe fog kerülni. A találmányt már szabadalmaztatták.

 

 

Forrás: www.pro-physik.de

 

Csulikné Bengery Zsófia

Cikk értékelése: 
Szerző: Brigitte

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

Egy érzékelő prototípus energiát spórol azzal, hogy olyan tranzisztorokat használ, amelyek sosincsenek teljesen bekapcsolva.
Egy új fejlesztésű terahertz elektrongyorsító mérete alig haladja meg a néhány centimétert
Műanyagalapú laptopot nyomtatott 3D-technológiával egy kis londoni kutatócsoport.
Átadták a főváros első intelligens közvilágítási oszlopát, amely az elektromos autók számára töltőállomásként funkcionál, led világítása révén villamos energiát takarít meg, infokommunikációs háttere pedig ingyenes vezeték nélküli internet (wi-fi) elérést biztosít.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?

Építőmérnök állások

Környezetmérnök állások

Vegyészmérnök állások