Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 02. 22. - 13:12Majjomkácska

Eltelt 7 év, és semmi sem lett a projektből. 

2017. 01. 25. - 14:54Ainu

Ide rosszul került, az eredeti szöveg (amit valamiért sosem linkelnek itt pontosan) szerint "extremely low temperature of about 1 degree above absolute zero". Magyarul fordítási hiba. (Ilyenek, sajnos, gyakrabban előfordulnak itt.)

2017. 01. 25. - 10:52Tylla

Most tényleg az van leírva a cikkbe amit olvastam:

"lehűtik az antiprotonokat az abszolút nulla alá egy fokkal"

Én emlékszem rosszul tanulmányaimra és/vagy ez valamilyen új tudományos áttörés eredménye? :)

Mennyire környezetbarátok a jövő autói?

2011.06.28.
A benzines autók összehasonlítása a hibrid és az elektromos technikával. Végre számokkal!

A Ricardo, brit autóipari vállalat, a Low Carbon Vehicle Partnership (LowCVP) egyesületnek készített beszámolójában kiemeli annak fontosságát, hogy a járművek széndioxid kibocsátását teljes élettartamukra vonatkoztatva kell vizsgálni a korrekt összehasonlítás érdekében. A tanulmányból kiderül, hogy az elektromos gépkocsik, amelyek első látásra sokkal környezetbarátabbnak tűnnek, valójában csak kb. 1/5-ét tudják lefaragni a kibocsátott CO2 mennyiségének. Az okok a gyártás során előállított széndioxidban keresendők.

Mialatt egy átlagos közepes méretű benzines meghajtású családi autó gyártása során 5,6 tonna széndioxid keletkezik, egy teljesen elektromos hasonló gépjármű esetében 8,8 tonna CO2 kerül a levegőbe. A többlet jórészt az akkumulátornak köszönhető. Ez 8,8 tonna a teljes élettartamra vonatkoztatott kibocsátásnak kb. 46%-a, vagyis az autó számlájára írható összes széndioxidnak majdnem a fele a gyárban keletkezik. Hibrid járművek esetén a számok a kettő közé esnek.

A Ricardo szakemberei az összehasonlításhoz 2015-ben gyártásba kerülő autókat vettek alapul, amelyek életük során 150 ezer kilométert futnak. A számításban a benzines autó 10%-os etanol-benzin keveréket tankol, az elektromos áram előállításakor pedig 500 gramm CO2 keletkezik kilowattóránként.

co2_auto_tablazat

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Hozzászólások

A statisztikák világában élünk, így nem feltűnő, ha valamilyen témakörben megjelenik egy csomó adat, papírra fektetve és gondolatokat ébreszt, egy laikusban is! Most az autók  kereszttüzében. Mennyi széndioxid keletkezik, hogyan tudjuk ezt visszaszorítani, a normális szintre, egyáltalán mi a normális? Ha kirándulunk egy erdőben, nem is gondoluk rá, csak szippantjuk a levegő kellemes illatát. Pedig ahogy a CO2 úgy az O2 is életünk része, de az égés is, ami az élőlényekben, a kazánokban és a motorokban is zajlik.  Az erdőből két irányba indulhatunk: Az egyik az oxigén, a másik a széndioxid. Ha kivágjuk a fát és elégetjük, annyi széndioxid szabadul fel, amennyi akkor is felszabadul, ha lassú égéssel korhad el. Akkor a másik statisztika is kellene, mennyi oxigént termel? Az iparosítás felborította az egyensúlyt? Valószínű igen. Az erdők fogynak, az ipari termelés, a pocsékolás nő! Mivel csökkenthetnénk, a járműiparban, a  CO2 kibocsájtást? A motorok méretének radikális csökkentésével, a nagy üzemanyagfogyasztással, a gépkocsik használati idejével, páros páratlan rendszámmal sakkozással, stb? Először is jó szervezéssel, Ausztriában láttam, az állomás mellett parkoló van és vonattal teszik meg a hosszabb utat. A motorok mechanikája változhat, forgódugattyús motorok, ezzel párhuzamosan a fogyasztás is csökkenne, de amikor ezt elmondom, már jön a tronf; Wankel? Most Amerikában, egy 1901-es motorral kísérleteznek, 10-15-ezres fordulatszámmal! A fa nem termel ilyen gyorsan oxigént!!!       Van olyan motor ami illeszkedik a természethez, vagy legalábbis kevesebb CO2-t termelne!

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására

Friss hírek

Fluoreszcens mérés segít megállapítani a bitumen öregedésével járó változásokat.