Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2017. 05. 23. - 09:12Anonymous

Hiya very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb

.. I'll bookmark your blog and take the feeds also? I'm satisfied to find numerous helpful info here in the put

up, we need develop extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .

2017. 05. 10. - 03:44NanoBorg83

Abszolút 0, az a hőmérséklet, ahonnan nincs tovább, ezért abszolút.
Ezen a szinten nincs mozgás, mérhető hőkibocsátás, csupán nullponti energia.

2017. 02. 22. - 13:12Majjomkácska

Eltelt 7 év, és semmi sem lett a projektből. 

Új technológia a hidrogéntárolásra

2011.02.08.
Nanogyöngyök szobahőmérsékleten nagy sűrűségben tárolhatják a hidrogént

A hidrogén meghajtású autók fejlesztőinek egyik legnagyobb problémája valahogy így hangzik: hogyan vigyünk magunkkal annyi üzemanyagot, hogy két töltés között még elegendő távolságra is el lehessen jutni. Egyik megoldás, hogy szobahőmérsékleten, gáz formában, viszont rendkívül nagy nyomáson (200 bar felett) tároljuk a hidrogént. Egy másik lehetséges út a hidrogén cseppfolyósítása, amelyhez a gázt az abszolút nulla fok közelébe (-253 Celsius fok) kell lehűteni.

Könnyen belátható, hogy egyik megoldás műszaki megvalósítása sem egyszerű, a költségekről nem is beszélve. Ezért napjainkban a kutatók a hidrogén szilárd formában történő tárolása felé indultak. A hidrogén alkáli fémekkel és alkáliföldfémekkel alkotott vegyületei az ionos (sószerű) hidridek, amelyek jellemzően kristályos anyagok. Léteznek még ún. komplex hidridek, amelyeket a legreményteljesebb hidrogéntárolóként emlegetnek.

Azonban ezzel a tárolási formával is akadnak gondok. A hidrogént melegítéssel nyerik ki az anyagból, de sokszor órákba telik, míg elegendő mennyiségű üzemanyag felszabadul. Különösen a komplex hidridekre jellemző, amelyek kibocsátási-elnyelési kinetikája megfelelő lenne, hogy kémiailag és termikusan instabilak: gyorsan bomlanak levegőn és gyúlékonyak.

Az oxfordi Rutherford Appleton Laboratóriumban és a London Nanotechnológia Központban ötévnyi kutatómunka során fejlesztették ki azt a technológiát, ami orvosság lehet a hidridek problémáira.  Sikerült őket az elektrospinning-nek (elektromos szövés) nevezett technikával nanoméretű polimerszálakhoz kapcsolni. Ebben a formában a hidridek biztonságosabbak, hosszabb az élettartamuk és a hidrogén szinte azonnal felszabadul belőlük melegítés hatására.

A kutatást vezető Stephen Bennington professzor így foglalta össze a módszer lényegét: „Belerakjuk a polimert és a hidridet egy oldatba, nagy elektromos mezőt kapcsolunk rá és nanoszálak keletkeznek”. A kutatók véleménye szerint a folyamat jól skálázható.

A nanoszálak után gyorsan a nanogyöngyök előállítása felé fordult a csapat figyelme. A gyöngyöknek az a nagy előnyük, hogy folyadékhoz hasonlóan lehet őket önteni, pumpálni. Vagyis ideális lenne egy üzemanyagtöltő alkalmazáshoz.

„Az ötlet az lenne, hogy két töltőcsonk van a kúton. Amikor elmegyünk tankolni, az egyik friss hidridekkel töltött nanogyöngyöket pumpál a kocsiba, míg a másik kiszívja az elhasznált anyagot, amelyet el lehet küldeni újrahasznosításra.” - mondta Bennington.

dupla_toltocsonk

Dupla töltőcsonk: az egyik tölt a másik szív

Forrás: www.theengineer.co.uk

Ritzinger György

Cikk értékelése: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A benzines autók összehasonlítása a hibrid és az elektromos technikával. Végre számokkal!
A motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot (605.697 km/h, 2010) valószínűleg egy kétkerekes sugárhajtómű fogja megdönteni.
Az elektromos autók használóinak megfizethető infrastruktúrára van szükségük.
A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.

Friss hírek

Megjelent az európai XMM-Newton röntgencsillagászati műhold furcsa felmérésének második kiadása.