Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2018. 01. 17. - 09:26GrahamNus

good mood all day =)
and how are you?

2017. 12. 22. - 17:33MashaAgomo

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0

2017. 07. 27. - 09:10KGabi

Mi is tudunk munkát adni: mérnököknek  Jooble 

Volvo V40 gyalogos-érzékelő rendszerrel

2013.02.26.
A Volvo új fejlesztésű gyalogos-érzékelő rendszere megelőzheti a gázolásos balesetek egy részét és enyhítheti az ütközésből származő sérüléseket – az autón kívül.

A svéd Volvo autógyár, amely a biztonsági tervezésről híres (1959-ben például ők vezették be elsőként a hárompontos biztonsági övet is), most a gázolásos balesetekkel foglalkozik. A V40-es modelljüket már a gyalogosok védelme érdekében kifejlesztett külső légzsákkal szerelték fel.

Míg az elmúlt években csökkent a frontális ütközések száma, addig egyre több gyalogos és biciklis baleset van, abszolút létjogosultságot adva az új fejlesztésnek.

Válaszul az Európai Unió gyalogos-biztonsági törvényeire az elmúlt években nemcsak a Volvo foglalkozott a külső biztonsággal: a Jaguar ún. Pedestrian Contact Sensing Systemmel kezdte gyártani a nemzetközi modelljeit, amely észleli a közeledő gyalogost és a motorháztetőt megemeli, hogy tompítsa a becsapódást, valamint megelőzze, hogy a motorba ütközzön a balesetet szenvedő feje, a motorháztetőn keresztül. 2012 novemberében a Nemzetközi Kerékpáros Biztonsági Kongresszuson a TNO, egy dán cég olyan légzsák prototípust mutatott be, amelyet a biciklisek védelmére terveztek.

Az előbbi típust kombinálta a Volvo egy automatikus Gyalogos Érzékelő Rendszerrel, amely fékezni kezd, amennyiben az autóvezető nem reagál elég gyorsan, mielőtt egy gyalogos az autó elé lép. Az autó védőrácsába szerelt radar felméri a kocsi előtti tárgy távolságát, amíg egy kamera a visszapillantótükörben azt azonosítja, mi ez a tárgy. A rendszer hanggal figyelmezteti a vezetőt a veszélyre és ha a gyalogos feltételezhetően lelép a járdáról az autó elé, fénnyel is jelzi azt. Ha a sofőr nem reagál erre és a rendszer közeledő karambolt érzékel, akkor automatikusan lefékezi az autót. Ezzel más járművekkel való ütközést is megelőzhet.


Az érzékelő rendszert városi területekre tervezték, és max. 33 km/h sebességig képes az autót megállítani, ill. nagyobb sebesség esetén le tudja lassítani azt. Ha a karambolt nem lehet elkerülni, akkor veti be a gyalogos-légzsákot az autón kívül, amely 12 és 50 km/h sebesség között aktív: ilyen sebességek esetén történik a legtöbb gyalogosgázolás.

Mielőtt a légzsák működésbe lép, hét szenzor érzékeli, hogy a gyalogos lába a lökhárítóba fog-e ütközni, majd egy légzsák 10 centiméterrel emeli meg a motorháztetőt és kevesebb, mint egy másodperc alatt befedi a szélvédő egy részét. Az így nyert extra tér a motorháztető és a motor között nagyobb mértékű horpadását tesz lehetővé.

A szélvédőlégzsákkal kombinált rendszerrel a Volvo bizonyára ismét sokat emeberéletet ment majd meg.

Ivicsics Miklós

Cikk értékelése: 
Szerző: Ivicsics Miklós

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.

Kapcsolódó cikkek

A Nottingham University egyetemén jelenleg építés alatt áll egy motorkerékpár szimulátor, amelynek alapja egy Triumph Daytona 675-ös motorbicikli.
A General Motors 100 ezer mérföldes vagy 8 éves garanciával csábítja a vevőket új elektromos autója, a Volt megvásárlására
A kutatók megették reggelire az autók intelligens központi zárát és gyújtásrendszerét
Az amerikai gépjárműgyártó Ford egészségmegőrző rendszereket akar autóiba építeni, amelyek pl. megmérik a sofőr vércukorszintjét.

Friss hírek

E-hajtómű? Miért ne?