Kövess minket!

NewsletterGoogle+RSS
Feliratkozom a heti hírlevélre

Utolsó hozzászólások

2016. 08. 12. - 23:21rudi

Na ilyen bevonatú budi kellene a vasútra.

2016. 08. 11. - 12:16Háttér

A VW a legnagyobb autógyártó. Fundamentális szempontból jól áll a cég. Valami módszert csak kellett találni, hogy az olcsó részvényekből pukira vásárolják magukat a másorrúak. Azt természetesen sejteni lehetett, hogy minden gyártó meghamisítja az adatokat.

2016. 08. 11. - 09:09SVN

... hiába, nem a politikusoké a jövő...

Zseniális egyszerűség

2012.07.10.
Lebegő ventilátor processzorok hűtésére

A CPU-k hőt termelnek. Mivel a hő nem tesz jót a számítógépeknek, ezért a hűtéshez hűtőbordák és ventilátorok kombinációját használjuk, hogy kivezessük a hőt a komputerek belsejéből.  A Sandia egy új koncepciója egyesíti a két eszközt oly módon, hogy – állításuk szerint – a hő-elvezetés hatékonyságát ezzel harmincszorosára növelik.

Lényegében a Sandia Cooler csak egy kombinált hűtőborda/ventilátor, amely – kicsit átgondolva – egészen kézenfekvő. Ez egy olyan mozgó hűtőborda, amely 2000 fordulatot tesz meg percenként, tehát lassabb egy átlagos ventilátornál, ugyanakkor hatékonyabb is, mert a chipről felemelkedve működik, mintegy 0,03 mm-re, tehát a hűtendő felület fölött lebeg. A tárcsa közepén keresztül a levegőt a hűtendő felületről felfelé szívja axiális irányba majd a ventilátorlapátként működő barázdákon át radiálisan távozik. Mivel az egész szerkezet mozog, ezzel csökkentik a porlerakódást is. A kosz köztudottan rontja a hűtési rendszer hatékonyságát. Az alacsony sebesség, valamint működési elve miatt a rendszer sokkal csendesebb, mint egy átlagos ventillátor. A hatásfok javulása annak köszönhető, hogy a rendszerben lévő levegő mindenütt mozog, így kevésbé keveredik a hűvös és meleg levegő. A technológiát egy gyártó már meg is vette, így hamarosan élőben is megcsodálhatjuk.

https://ip.sandia.gov/technology.do/techID=66

Ivicsics Miklós

Cikk értékelése: 
Szerző: Ivicsics Miklós

Hozzászólások

Hmmm. Én azt nem értem, hogy a processzor felületéről hogy adódik át a hő a forgó bordára. Ha jól értem, van egy kis légrés a két alkatrész között. Nem vagyok benne biztos, hogy annak a légrésnek jobb a hőátadása, mint a hővezető pasztának a lapka és a borda között. A járókerék felfelé szívja a levegőt a lapkáról... Ennyőből egy ventilátor is ráirányíthatnánk a felületre, az is kb. hasonló hatásfokkal hűtené.

Nem is, mert a lényeg, hogy a légrésen keresztül szívja a levegöt, amely alatt ott van a hütendö felület. Mivel a légrés szük, a levegö is gyorsan áramlik benne, így szépen tud hüteni, ha jól látom

Szerintem logikus az elgondolás,vegyünk példának egy léghűtéses motort (mondjuk egy simsont) A hűtőbordák nagyobb felületet biztosítanak a hő átadásának de ha egyhelyben járatom hamar felmelegszik, ahhoz hogy ténylegesen megtörténjen a hőátadás a levegővel haladnom kell így folyamatosan cserélődik a levegő és mindig hűvős levegőnek adja át a keletkezett hőenergiát

 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Ezzel a feladattal teszteljük, hogy valódi látogató vagy-e.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.

Kapcsolódó cikkek

A pulzus felválthatja a számítógépes jelszavakat.
Egy dél-kenyai projekt az ország rohamosan fejlődő mobiltelefon hálózatát a veszélyeztetett nagyragadozók védelmére használja fel.
A számítástechnika nem csak egyre olcsóbbá, hanem egyre energiatakarékosabbá is válik. Ez egy érzékelőkkel és „nanoadattal” teletűzdelt világot jelent.
Bemutatták az első, kizárólag fénnyel üzemelő kamerahálózatot

Friss hírek

Magyar fejlesztésű és gyártású elektromosautó-töltőt avattak az elektromos autók számára szervezett '80edays' nemzetközi túra budapesti állomásán.