Így rendezd be az irodát, hogy minden igényt kielégítsen!

Az ember azt gondolná, egy irodát nem annyira nehéz berendezni, hiszen ott az ember leginkább az íróasztal mögött ül. Nos, ez nem feltétlenül igaz – az sem, hogy biztosan folyton az asztal mögött ülünk, és az sem, hogy ne lenne nehéz dolgunk, amikor bútorokat választunk. Legalábbis, ha azt szeretnénk, hogy az irodánk tényleg kényelmes és jól használható legyen.

Nem minden iroda egyforma. Nem mindegy, hogy a főnök irodájáról van szó, vagy egy alkalmazottéról. Nem mindegy, hogy az illető egyedül dolgozik, és nagyrészt gépel vagy telefonál, esetleg néha ügyfeleket is fogad az irodájában, vagy meetinget tart. Számít az is, hogy ülve dolgozik, vagy szeret közben járkálni, táblára írni stb. Millió tényező befolyásolhatja, hogy valakinek milyen irodára van szüksége.

Az alap: kényelmes asztal és szék

Aki ült már napi minimum 8 órát egy kényelmetlen irodaszéken, az tudja, mennyire fontos, hogy olyan ülőalkalmatosságot válasszon, ami minden igényét kielégíti. Borzalmas érzés egy nem megfelelő széken ülni napi szinten ennyi időt, ráadásul hosszútávon krónikus fájdalmakhoz, izomgörcsökhöz vezethet. Szerencsére ma már sokféle szék közül válogathatsz, akár itt is: https://www.expedo.hu/iroda/.

Ugyanilyen fontos az asztal is. Nagyon kellemetlen, ha az irodában túl kicsi az asztalod, és nem férsz el rajta rendesen. Mindenképpen vedd figyelembe, hogy mire van szükséged a hatékony munkavégzéshez, és ezek mekkora helyet igényelnek. Van, akinek elég csak egy kisméretű notebook, mások két monitorral dolgoznak egyszerre, folyamatosan használnak nyomtatót stb. Eltérőek az igények, mindig érdemes előre átgondolni, hogy mire lehet szükség.

Fontos a kellő mennyiségű tárolóhely

Egy irodában sok minden helyet kaphat: nyomtató, céges papírok, könyvek, nyomtatványok, egyéb munkaeszközök. Ezekhez mindenképp szükség van praktikus tárolóra, ami polcok, szekrények formájában valósulhat meg.

Hogy az iroda mindig rendezett képet mutasson, fogadd meg az alábbi szabályt: polcra csak olyasmit tegyél, ami könnyen rendben tartható. A könyvek például kimondottan ilyenek, de az már nem jó, ha nyitott polcokra kerülnek a headsetek, fülhallgatók, tartalék egér, billentyűzet, kábelek, mert nagyon rendetlen hatást kelt. Utóbbiak inkább zárt szekrényekben, fiókokban vannak jó helyen.

Kényelmesen fogadd az ügyfeleidet!

Amennyiben rendszeresen fogadsz a munkád során ügyfeleket, fontos, hogy őket kényelmesen le tudd ültetni valahová. Ehhez szükséged lesz egy tárgyalóra, vagy ha az nem áll rendelkezésre, esetleg nem szeretnéd elválasztani, az irodádban is létrehozhatsz egy sarkot erre a célra, amennyiben van elég hely.

A tárgyalósarkot célszerű úgy kialakítani, hogy komfortos legyen. Az alap egy dohányzóasztal, kényelmes fotelekkel, esetleg kisebb kanapéval. Nem a legjobb megoldás az íróasztal túloldalára lerakni 2 széket, hogy arra üljenek az ügyfelek: ez nem tűnik túl profinak, manapság ennél többet várnak. Add meg a módját a tárgyalásoknak, így nagyobb sikerre is számíthatsz – ezek azok a részletek, amik tudat alatt alakítják a másik fél benyomásait.

Figyelj a díszítésre!

A munkahelyen töltjük el a legtöbb időt ébren, ezért nyilvánvalóan nem mindegy, milyen a környezet. Nagyon lehangoló egy olyan környezetben tölteni naponta több órát, ami nyomasztó, barátságtalan. Éppen ezért, a praktikum mellett arra is figyelj oda, hogy az irodád esztétikus legyen, ahol kifejezetten jól érzed magad.

Ezt elérheted néhány képpel, dísztárggyal, bármilyen dekorációs elemmel. Mivel Te töltöd bent a legtöbb időt, a lényeg, hogy a Te ízlésednek megfeleljen az irodád arculata!

A különböző dísztárgyaktól barátságosabb, otthonosabb környezetet teremthetsz, amit nemcsak benned kelt majd jó érzést, hanem az üzleti partnereidben is, akikkel az irodában találkozol. Fordíts akkora gondot az irodád berendezésére, mint a nappalidéra – dolgozni muszáj, de nem kell, hogy ez kellemetlen környezetben történjen!